A járási hivatal szervezetébe tartozó települési ügysegéd az ügyfelek lakóhelyén segít a járási hivatal hatáskörébe tartozó ügyek intézésében, közreműködik az eljárás megindításában, és szükség esetén az eljárásban is.
A települési ügysegéd a járási hivatal hatáskörébe tartozó ügyekben tájékoztatást ad az
ügyfeleknek, a szükséges nyomtatványokat biztosítja, és segítséget nyújt a kitöltésükben,
valamint továbbítja a hatáskörrel rendelkező szervhez.
A települési ügysegéd feladatai közé tartozik különösen:
- lakcímváltozással kapcsolatos kérelem átvétele és továbbítása
- lakcímnyilvántartásból adatszolgáltatásra irányuló kérelem átvétele és továbbítása
- mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával kapcsolatos ügyei
- szociális és gyámügyekben kérelem átvétele és továbbítása, különösen:
jelzés a gyermekvédelembe vételére (gyermekjóléti szolgáltatások),
szülői ház elhagyása iránti kérelem
otthonteremtési támogatás iránti kérelem
gondnok és gyám számadásához szükséges nyomtatvány átvétele
egészségügyi szolgáltatás igénybe vételére irányuló kérelem
ápolási díj megállapítási iránti kérelem
közgyógyellátással kapcsolatos kérelem
- szabálysértési feljelentés átvétele és továbbítása
- egyéb, a törzshivatal hatáskörébe tartozó kérelmek, illetve mellékletei átvétele és
továbbítása
- az eljárás lefolytatásához szükséges nyilatkozatok megtételéről tájékoztatás (pl. értesítés
az eljárás megindításáról, jogorvoslati jogról való lemondás lehetősége, jogerőre emelkedésről
értesítés kérése, stb.),
- helyszíni szemlék előkészítése – pl. időpont egyeztetés az érintettekkel, a helyszíni
szemlét elrendelő hatóság útmutatása szerint, esetenként helyszíni szemlén való részvétel
- egyéb hatósági ügyekben közreműködés, a hatóság erre irányuló kérelme esetén
- földhasználati bejelentéssel kapcsolatos kérelem kitöltésében közreműködés
A cél, hogy a településeken tartott ügyfélfogadás során a települési ügysegéd segítségségével
valamennyi állampolgár számára biztosított legyen a gyors és hatékony ügyintézés.